Актуально
Пошук
Що вас найбільше розвиває як професіонала?

Авторські матеріали
«    Січень 2025    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Останні коментарі
Giuseppa Fairbarns
Учора, 10:52
Збірник календарно-тематичних планувань з географії на 2022-2023 н.р. This site transported me to an exclusive boutique hotel in Kyoto, where traditional elegance meets modern luxury. The...
MichaelNange
Учора, 07:23
Збірник календарно-тематичних планувань з географії на 2022-2023 н.р. Sur le site vous accedez a des services premium et une variete de salons de videochat. Precisement ici vous obtiendrez...
БЦПРПП » Методичні рекомендації » Дошкільна освіта » Індивідуальний маршрут професійного розвитку педагога ЗДО

Індивідуальний маршрут професійного розвитку педагога ЗДО

21 гру 2021, 10:30    bar_rmk
0 комментариев    167 просмотров

Індивідуальний маршрут професійного розвитку педагога можна побудувати по-різному.

Один із варіантів  такого маршруту пропонує наступний алгоритм:

Крок 1. Формулюємо тему як напрями педагогічної роботи.

Крок 2. Визначаємо професійні завдання, які необхідно розв’язати.

Крок 3. Обмірковуємо, які знання й уміння необхідні для розв’язання поставлених завдань.

Крок 4. Намічаємо дії, які будуть реалізовані для розв’язання професійних завдань.

Крок 5. Окреслюємо очікувані результати.

 

Способи формулювання теми

Методична тема має бути спрямована на розв’язання однієї з проблем, над якими працює заклад дошкільної освіти у поточному навчальному році. А формулювання теми має відображати дві основні тези: мету і засіб її досягнення. Є два способи такого формулювання:

  • мета + засіб її досягнення — при цьому зв’язкою слугуватимуть слова «в», «через», «на основі», «у процесі»;
  • засіб досягнення мети + мета — у цьому випадку зв’язками будуть слова «як засіб», «як інструмент» тощо.

 

Скажімо, у формулюванні методичної теми «Розвиток у старших дошкільників навичок взаємодії з однолітками і дорослими у процесі проектної діяльності» використано перший спосіб — мета + засіб її досягнення. Тоді, як ту саму тему можна сформулювати інакше, скориставшись другим способом: «Проектна діяльність як засіб розвитку у старших дошкільників навичок взаємодії з однолітками і дорослими», — засіб досягнення мети + мета.

 

У обох формулюваннях відображена мета — розвиток навичок взаємодії з однолітками і дорослими — і засіб, за допомогою якого цієї мети можна досягти, — організація проектної діяльності. Окрім того, у формулюваннях конкретизується, у межах якої вікової категорії дітей вихователь планує провести роботу.

 

Потрібне формулювання мети завжди можна «витягти» і конкретизувати з програми розвитку дошкільників чи Базового компонента дошкільної освіти.

Засобами досягнення цієї мети можуть бути:

  • організація специфічних для дошкільного віку видів дитячої діяльності;
  • освітні технології;
  • окремі методи і прийоми тощо.

 Принципи побудови індивідуального маршруту.

 Орієнтуючись на компетентнісний підхід, основними принципами побудови індивідуального маршруту педагога є:

  • індивідуалізація — цільова частина методичної теми обумовлена освітніми потребами конкретної групи дітей та фаховими потребами педагога;
  • розвиток — на підставі результатів діагностики визначаємо проблеми і завдання, які має розв’язати педагог, аби набути відповідних компетенцій і оптимізувати роботу з групою;
  • діяльність — намічаємо дії, що дадуть змогу педагогу досягти очікуваних результатів. Оформити їх можна у вигляді дорожньої карти.

 

А весь індивідуальний маршрут професійного розвитку педагога можна унаочнити у вигляді інтелектуальної карти.

 

Узгодженість із планом методичної роботи

 Поширеною помилкою є вибір педагогом методичної теми, що взагалі не пов’язана з планом роботи дошкільного закладу. У такому випадку індивідуальний маршрут професійного розвитку не враховує заплановані в закладі колективні форми навчання, у яких братиме участь педагог.

 

У річному плані дошкільного закладу заплановано колективний перегляд з певної теми, який готує означений вихователь. Підготовка до нього потребує аналізу власної діяльності, а відтак опрацювання методичної літератури, періодичних видань, передового педагогічного досвіду. Усі ці дії мають бути відображені в дорожній карті індивідуального маршруту професійного розвитку педагога і бути підпорядкованими визначеній ним методичній темі.

 

Координуйте й узгоджуйте самоосвітню роботу всіх педагогів ЗДО. Допоможіть кожному педагогу визначитися з темою, з огляду на методичну тему навчального закладу, складнощі, які виникають у самого педагога, специфіку його індивідуальних інтересів.

Індивідуальний маршрут професійного розвитку під час самоосвітньої роботи педагог складає відповідно до проблемних завдань та річного плану ЗДО.


Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2403-ndivdualniy-marshrut-pedagoga

 

Коментарі
Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий